Kuhu ma jäingi…

Hanna Lunge
5 min readJan 7, 2021

…ookeani lainetesse! Loodaks ainult :) Tagasi töölainel juba esmaspäevast, mis oli ikka väga sinine! Ja ma just tulin kohast, kus oli sinine.. Aga hoopis teine sinine, helesinine, mida ma olen ainult siin Dianis, Keenias näinud. Aga ma vist väga palju mujal pole ka käinud :D Okei, riimid riimideks (tervitused Riimile eeoo, mitte, et ta seda loeks :D).

beach pleaaase. Ema loodan, et sul tuleb kõik meelde ;)

Enne Shiandast lahkumist käisin veel väidetavalt Keenia parimat kana söömas. Kanu on siin väga palju, kanu söövad ja armastavad kõik ja seetõttu kui keenialane soovitas mul minna riigi parimat kana sööma, ei saanud ma mitte proovida! Oleks tegelikult saanud küll ja parem oleks olnud vist ka, sest veetsin täna 3 tundi haiglas, et kinnitada, et olen parasiidi saanud, diagnoos amoebiasis, parasiit entamoeba. Esimesed nähud tekkisidki järgmisel päeval peale kana söömist. Iiveldus, refluks, kerge palavik, isegi üks hommik oksendasin, aga ma ei tahtnud lasta sellel oma tulevat puhkust rikkuda! :D Arutasime tüdrukutega, et ju see mingi parasiit on, sest neil ka varasemast kogemusi ja enamus sellised, et ravi kestab nädal aega, 4 tableti päevas. Samas millalgi lahkub parasiit organismist ise ka ilma ravita. Ehk siis peale kolme päeva oli enesetunne juba väga hea ja puhkus võis alata!

best chicken! paremal kohalik köögivili, siis enamus köögiviljad sellised.

Kasutasin ka lifestraw-d pudelit (enam mitte) ja kokkan ka kogukondadega ehk parasiidi saamine oli ainult aja küsimus, aga parim kana see ka kindlasti polnud!

Samal ajal Kakamega kaubanduskeskuses on selline valik köögivilju ja marju:

Rabarber, vaarikad, mustikad, kuigi need on seal ei osta ma neid kunagi.

Elasime jõulud Kisumu perega ilusti üle. Nautisin isegi, et ise pidime kõik söögid tegema, lauad katma jne! Ja nagu ikka tuli süüa liiga palju ja kõik oigasid terve õhtu ehk siis jõulusöömaaeg korda läinud :D Menüü oli ka täiesti teine. Alguses juustud, juurikad, hummus ja paneeritud singi-juustu kroketid, naan ja lõhepasteet. Siis minu kõrvitsapüreesupp, siis vegan lasanje ja lõpuks banaanileib. Tegelikult pidid veel gnocchid tulema, aga nendeni ei jõudnudki. Õnneks jõudsin eesti toidulauad ja rõõmsad näod ka üle näha, ehk aeg läks ruttu ja hoogsalt jõululaule lauldes nagu ikka!

jõuluõhtu kamin

Hommikul avasime kingid kuuse all ja seejärel lendasime Nairobisse. Pealinnas on karmid reeglid, kell 21 pidi kodus olemas, sest oli öörahu. Üks Rachel, kes meiega tüdrukute reisile tuli (jep, meil oli tüdrukute reis, lihtsalt kõlab paremini kui naiste reis) rääkis, et oli eelneval nädalahetusel aiapeol käinud, kuhu politsei tungis sisse ja vahistas 35 inimest, väites, et covidi reeglite eiramine. Tegelikult oli muusika vait selleks hetkeks ja kell polnud veel 21 ja inimesed olid õues, aga politsei peksis külalisi, toppis kõik sõjaväekaubikusse, viis pisikesse kongi mitmeks tunniks ja nõudis igaühelt 250 dollarit. See jõudis meediasse ka, sest üks naine sai tõsiseid vigastusi. Ehk siis Nairobis nalja ei ole.

Järgmine hommik läksin rongiga Mombasasse ja sealt matatu ja tuk-tukiga Dianisse. Rongipiletitega oli mul tohutu jama! Interneti teel ostes, ei läinud esialgu tehing läbi, seejärel tuli järsku 1 pilet vale kellaajaga. Kuna ma ei olnud 48h enne rongijaamas kohal, et piletit muuta, siis lõpuks mul seda teha ei lastud. Niiet kokkuvõttes ostsin uue pileti ja olin nii pahur, et võtsin esimese klassi, et saaks rahus puhata. Economy on nagu meie rongiistmed ja alati täiesti täis vagunid, 6h, ma olen sellega sõitnud varem. Esimene klass oli 20 eurot kallim ja bussiistmed ja sõitsin peaaegu tühjas vagunis. Ühesõnaga jabur lugu :D Proovisin kokku hoida, aga välja tuli, et kulutasin ikka sama palju kui tüdrukud, kes lendasid Nairobi-Diani.

Rachel, Sam, ja G girls trip eeoo

Diani paradiis oli ilma maskideta, aga ka kell 21 baarid kinni ehk õhtud istusime vaikselt ookeanilained kuulates ja juttu ajades. Enne aastalõppu toimus üks pidu ja siis aastavahetuse veetsin diani backpackersis, kus oli väga tore nagu ikka. Palju huvitavaid inimesi, nalja, bassein ja tants! Hommikul läksin ookeani äärde päiksetõusu vaatama ja järgmine päev oli jälle nii energiat täis! Magasin puhkuse ajal väga vähe, aga energiat oli pidevalt. Ju vist, sest rannas ujudes, söömas käies ja kookoseid juues väga palju energiat ei kulu, et und palju vaja oleks :) Muidugi mulle nii sobib see kuumus ja pidev higistamine, hoiab ka mind ärkvel. Diani elanikud kurtsid, et turiste vähe, aga rand oli paksult inimesi täis. Lihtsalt vähem oli mujalt tulnud inimesi ja enamus olid Keeniast. Meil oli omaette maja, 6. magamiskohaga, köögi ja kassidega ja maksime 4kesi u 15 eurot öö. Randa jalutasime u 5 minutit või vähem. Igatsen väga hommikusuplusi, praegu kuiva perioodi ajal on igalpool nii kuum :)

Aastavahetuse lõuna, mis mu reisi järsku palju kallimaks tegi, sest kohalikud keenia indialased reisivad oma kokaga :D

Aga pole midagi, tööd jätkub ja laupäeval jagame Mondo kooliprogrammi lastele koolikotid ja tarvikud, sest algas uus kooliaasta! Kõik kahjuks kooli tagasi ei jõudnudki ja üks tüdrukutest sünnitab see kuu..või on töö leidnud või ei ole perel üldse vahendeid, et last toetada ehk eks eelmine aasta jätab oma jälge siiani ja lood lähevad järjest raskemaks. Aga ega see aasta oma jabura algusega ka väga head ei tõota :D Veidi siuke tunne on kõigil ma usun, et ei julge midagi loota, aga pusime edasi!